Kamarádi Rufus a Čerčil se rozhodli, že se nepošpiní spoluprací s komunistickou mocí, a záměrně se degradovali na společenské outsidery. S uplývajícím časem však zjišťují, že beznadějně zmarnili i své rodinné vztahy. Dokumentaristicky laděný esej vypráví o lidech, kteří zbloudili z cesty vlastního osudu.