Tokyo Noise
Tokyo at the beginning of the 21st century. A robot constructor, Shinto priest, a noise artist and the famous photographer Nobuyoshi Araki. What is the Japanese ideal of beauty? A stirring film testimony about music and much else besides.
Tokyo at the beginning of the 21st century, its inhabitants and artists. An observation and diagnosis of the modern Japanese metropolis: the singularity of unusual creative individuals is merely a response to the majority Japanese society. Even this can appear as an eccentric work of art. So where do the borders lie? A psychologist talks about the autistic way of life burgeoning in the dense population of the country. A noise musician speaks of her inspiration from sado-masochistic bondage as an art form. A programmer specialising in computer games assures us: I can distinguish our world and “the other side”! Why are the robots in Japanese comic books almost always affable and positive characters? Will “love hotels”, the unique designer havens for sexual experiences, become extinct in the future? Photographer Nobuyoshi Araki sees noise as one of the fundamental aspects of Tokyo life. Another man sets out for Mount Fuji for the 34th time to try to photograph the passing of time. A stirring film testimony about music and much else besides, with images spanning inconsolable anxiety and meditative tranquility.