Optical Sound
The film strip contains more than just the recorded image, it also has sound – but this element is naturally hidden during projection, just as the transition point of each reel is masked by the projectionist. A remarkable experimental short that competed this year at the Berlinale.
A film dance can be more than a performance in front of a camera – it can also be a frenetic compilation of the film strip elements that normally remain hidden from the viewer – and, in the digital age, have been completely eliminated. This playful and artistically bold movie demonstrates that even a purely abstract film can be downright entertaining. While the aesthetic experience abides undiminished, also evident is a distinctive trace of the analog era that can convey a visuality closely and wholly linked to the medium of film and the film strip itself.