The Water and the Wall
The Swiss filmmaker recorded a sensitive discussion between Luc Dardenne and 11-year-old Bradley, who was greatly moved after seeing the The Kid with a Bike. This short film, about children abandoned by their irresponsible parents, explores the threshold between childhood and adulthood, highlighting in the process the uncommon power of cinema.
When Alice Fargier organized a film workshop at summer camp she never imagined the enthusiasm she would ignite among the children by showing them the Dardenne brothers’ film The Kid with a Bike. Especially Bradley, an 11-year-old foster child who felt personally impacted by the film. The director captured his unfiltered reactions and sent the footage to Luc Dardenne himself. A sensitive, long-distance discussion grows between the renowned director and the boy. It shows how inspiring the lay public’s experience can be for a veteran filmmaker, and how deep are the traces that a work of cinema can leave in our lives.