Ivy
The crew of a cargo ship have been waiting for their wages for several months. After they are joined by reinforcements and the ship heads off to pick up a consignment, the captain receives news that the company has gone bust and that, once they reach port, the ship will be handed over to creditors. The captain lets the crew go, with the exception of the five men he needs to maintain and run the ship; he then decides to remain out at sea while events take their course. The endless waiting, dwindling food supplies and increasing claustrophobia start to have a harrowing effect on the men’s state of mind, which deteriorates with the mysterious disappearance of one of the crew. Highly convincing acting performances and delicate, inquisitive lensing from Gökhan Tiryaki (Once Upon a Time in Anatolia, Winter Sleep) turn a handful of characters and a single location into a suggestive memento of incipient chaos. This Turkish thriller explores the enforced coexistence of very different individuals in an enclosed, strictly structured society, where organisation and hierarchy gradually disintegrate.