Djalal has loved weapons since before he could walk. But success in the virtual world, where thousands of followers watch his videos, is not enough – so he heads to Afghanistan as a sniper. Unfortunately, actual war is a dull business that drags on endlessly. Will the young man, who is still searching for his place in the real world, realize that the game is over and that it’s time to grow up?
Djalal, a young man of Catalan-Iranian origin, began playing war games before he could walk. Growing up as an only child, his adoring parents spoiled him, indulging his every whim. But child’s play gradually turned into an obsession involving endless purchases of exact replicas of weapons and real military equipment. As a teenager Djalal becomes fully absorbed in his passion, soon adopting the online alter ego of Lord_Sex. But not even his extensive fan base can assuage his desire to get a real taste of war; in the end he joins the army on a mission to Afghanistan. Playing war, however, is always more vivid, thrilling, and in every way more attractive than the sluggish pace of actual war. And so, full of bitter disillusionment, the young man returns home where his divorcing parents have been waylaid by the financial crisis.… Will Djalal realize that the game is over and that it’s time to put his virtual identity to rest? Will he grow up and find his place in the real world?