Franny
The feature debut from screenwriter and director Andrew Renzi, a rising star of American independent film, is another remarkable and ambitious project supported by the name and nuanced acting of Richard Gere. His title character is a wealthy philanthropist who, after five years hibernating on opioid analgesics, gets a chance to finally free himself of the devastating trauma he feels over the loss of his best friends. Also starring Dakota Fanning and Theo James.
This feature debut from screenwriter and director Andrew Renzi, a rising star of American independent film, is another remarkable and ambitious project supported by the name and nuanced acting of American screen icon Richard Gere (think back three years to Arbitrage and don’t miss out on this year’s opening film Time Out of Mind). The title character is a wealthy philanthropist who, after five years hibernating on opioid analgesics, gets a chance to finally free himself of the devastating trauma he suffered over the loss of his closest friends. The perceptive viewer will see beyond the flamboyant gestures of the likeable Francis L. Watts, known as Franny, and appreciate the intense solitude that destiny has marked out for the dandyesque bon vivant. The drama costarring Dakota Fanning and Theo James was shot on 35mm by the extremely talented Joe Anderson (cinematographer on Simon Killer and DOP second unit on Ain’t Them Bodies Saints and Martha Marcy May Marlene).