Everything Will Be Okay
It’s Friday and eight-year-old Lea is impatiently waiting for her father. As is common in many divorced families, he is to pick her up for the weekend. At first everything goes as expected but gradually strange things start to happen. Her dad tries to compensate with new Lego and a trip to the fair, which helps momentarily, but the contentment and joy don’t last long and everything is definitely not all right. Patrick Vollrath’s film unfolds the drama of a child and parent whose relationship is damaged by a bad decision that may never be put right.