The Apple
A film based on a true story. In south Tehran, several families have joined forces to denounce their neighbours to Social Services, claiming they don’t let their children out of the house. A social worker is put in charge of the inquiry. She discovers that the two twins, aged 11, have been living behind bars ever since birth. The father’s argument My daughters are like flowers. They mustn’t be exposed to the sun or they will soon fade...