Last Life in the Universe
The young Japanese Kenji, who lives in Bangkok keeping his flat full of books carefully tidy, is obsessed with suicidal notions. This time he has just put his head in a noose when the doorbells rings; it´s his brother who is mixed up with the local Yakuza, accompanied by one of the mafia bosses. A wild shoot-out takes place, and the horrified Kenji is the only survivor. He runs out of the flat and encounters a Thai girl called Noi who feels similar anguish having experienced death herself. Now that fate has brought them together, the couple take refuge in a house in the suburb of Pattay. While a number of insurmountable barriers separate the Japanese man and the Thai girl, they gradually take a liking to one another. Will their affection be destroyed when they return to reality, or will it grow stronger? The film won the Jury Prize at the Bangkok IFF in 2003, actor Asano Tadanobu, who plays Kenji, won Best Actor at Venice.