First Love
The drama of a man who became the victim of obsession and a woman who wasn’t able to resist him in time... Berlin 2004: Silver Bear for the film music.
Vittorio is seeking the woman of his dreams - one whose body he can mould as a sculptor, whose soul will submit to his every request. When he meets Sonia it seems that he´s found the right one. Sonia is young, attractive and intelligent, and is willing to fall in love. All the more so when Vittorio begins to tend to her material welfare. At first Sonia agrees that losing a few pounds would do her good and, as it brings her partner joy, she´s happy to oblige. But Vittorio is still not satisfied and pushes Sonia into an even more drastic diet. She, however, compensates for such self-denial through neuroses and a monstrous appetite that force her to violate the carefully constructed regimen. This infuriates Vittorio to despair, and the young woman feels more and more guilty. She apologizes for breaking the rules until the last straw crushes both their castles in the air.