Women at the Turn of the Century (Trapped)
A compilation documentary which begins in a rural drug treatment centre. Apart from the director herself, the film’s gentle pace is its greatest creative element. We meet a remarkable young woman at the centre by the name of Katka. A couple of months later everything about this beautiful girl has changed: Katka has found a boyfriend named Láďa and they live together in Prague. They are both in love and on heroin. We meet the enamoured addicts several more times – but their carefree life gradually comes to an end. The crimes they commit in the name of drugs get more and more difficult for them. Katka and Láďa finally split up and the focal point of her existence is how to get money for heroin. Tired, shabby, her eyes glazed and complexion ruined, Katka ends up on the streets selling herself. The thin brunette isn’t lacking in customers, for now, that is. “The whole time – for five years – Katka and Láďa were absolutely candid,” says the director. “I was always ready to help them find a way back. But it didn’t work out.”