And They Call This... Spring
Everyone knows the story of the three little pigs who go from house to house trying to find a place to stay. Well, this film by director Hervé Le Roux starts out the same way: Fanfan leaves her boyfriend and plans on spending the night at Joss’s. But Joss has just left her husband and daughter, so they decide to go see Fanfan’s sister Manu to stay with her for a few days. But, of course, there is no love lost between Manu and her husband Mitch. Complications arise surrounding Manu’s lover and Mitch throws all three of them out. But these gals are not about to take it lying down and they decide to revenge themselves on their partners, all the while doing completely as they wish. This war between the sexes is a funny tale, directed and acted with exaggeration, about all those well-known feelings and emotions which sometimes manipulate us – especially when spring arrives... The film’s timeless quality and a touch of the burlesque are both framed and emphasised by the music of Lully, Charpentier and Offenbach.