Miss Wonton
Young Ah Na comes to New York to work at Buddha’s Happiness Chinese restaurant. She has left bad experiences and the malice of the people in her hometown behind her. Like many other Chinese immigrants, she believes that New York is a place to start over and fulfil her naive conception of the American Dream. Despite the warnings and experiences of her co-workers, she decides to go after her dreams. One day she finds herself at New York’s Grand Central Station where she comes across many immigrant women who are waiting downstairs at the ‘Golden Palace’ for the opportunity to find a man. . . . Director Meng Ong on his film: “I often think of Miss Wonton as Ah Na’s Freudian dream, Chinese style. I externalise her Freudian elements of identity and sexuality into the scenes at Grand Central Terminal. . . . Her traumatic experience in China has branded her as a bad girl. But in the basement of Grand Central, it seems okay to be ‘bad’ and free – she is allowed to make choices... When I first came here I saw America as Ah Na does: fresh-eyed, impressionable, and excited by its opportunities, but reality sets in later. . . .”