Angel Exit
Young Mikeš lives near the Prague intersection at Anděl in a building populated with people in similar dire straits. At present he is trying to break free of his former lifestyle. To this end he hooks up with a nice neighbour named Jana who may represent for him a way into the world of normal people. But his friend Lukáš and girlfriend Kája drag him back to drugs and theft. On a trip to South Africa, he and Kája succeed in making a new drug. When he returns home everyone forces the resistant Mikeš to try and recreate the lucky experiment once more. The drug made by mixing certain ingredients with the couple’s love, pain and envy, of course brings happiness to no one. In the end, however, Mikeš gets one more chance at life, though there is no guarantee that he’ll be able to take advantage of it. This low-budget psychological drama with mystical elements was inspired by Jáchym Topol’s novel of the same name. The film was shot chronologically on digital video using a skeleton crew. The resulting visual effect was created when the film was copied onto 35 mm film.