Yessica and Miriam are inseparable friends, students sitting at the same desk, sharing notebooks, likes, makeup and perfume, as well as the worries and secrets of fifteen-year-old girls growing up in the anonymity of the big city. Miriam doesn’t know that Yessica’s brother Jorge is using threats and violence to force her into prostitution. After Yessica lets Miriam in on this secret she steals a bottle of violet perfume to mask the stench which has haunted her from the moment she was forced to be at the beck of every boy in the quarter. She gets away with the perfume but the sales clerk grabs Miriam, and her mother must pay damages. Miriam is punished with grounding and determines never to talk to Yessica again. Then she sees Jorge forcing Yessica to leave school and she resolves to confide in her mother. But her mum is rather indifferent to Yessica’s situation. Miriam decides that after school she’s going to get the perfume from Yessica: the former friends are about to have a critical confrontation.