About a Boy
A film adaptation of Nick Hornby’s comic best-seller About a Boy. One day 38-year-old Will begins playing the forsaken father, since he’s discovered it works well with the ladies. But then a strange kid named Marcus gets in the way. Only in time does Will come to realise how much the boy means to him.
Thirty-eight-year-old Will is a typical London playboy. He’s rich, single, childless and carefree. But only up until the moment when one of his countless girlfriends, whom he likes to replace at a brisk rhythm, dumps him. And why? Because of her kid. And it’s just this new and entirely unintelligible experience which brings Will to an unspoiled “hunting ground” – the Lonely Parents Society, made up almost exclusively of single or divorced mothers. Thanks to Susie, the most attractive of them all, Will meets Marcus. He’s a strange kid but his mother, Fiona, is even stranger. During a weekend while her son is staying with the neighbours, Fiona tries to commit suicide. Suddenly, contrary to his wish, Will finds himself in the role of saviour and foster dad. Surprisingly, the “brat” takes to him even though he well realises that Fiona and Will haven’t got a snowball’s chance in hell. From the first, the adult in the situation is none too pleased that Marcus is his daily guest. He disturbs his lounging existence, his occupation as a flake. But when the tables turn, Will really needs the boy as he begins to understand that Marcus is the only person who truly matters to him.