Filmový přepis úsměvného bestselleru Nicka Hornbyho Jak na věc je příběhem osmatřicetiletého Willa, který si jednoho dne začne hrát na opuštěného otce. Zjistil, že je to pro ženy velice přitažlivá role. Pak se mu do cesty připlete Marcus, na první pohled podivínský kluk. Teprve po čase Will pochopí, jak moc mu na tom malém záleží...
Osmatřicetiletý Will je typický londýnský playboy. Je bohatý, svobodný, bezdětný a bezstarostný, ale jen do chvíle, než mu jedna z bezpočtu přítelkyň, které až dosud střídal ve svižném rytmu, dá "kopačky". A víte proč? Kvůli svému dítěti. Právě tato nová a zcela nepochopitelná zkušenost přivede Willa do nedotčeného "loviště", a tím je Sdružení osamělých rodičů, kde jsou téměř výhradně svobodné či rozvedené ženy s dětmi. Právě díky Susie, té nejatraktivnější, se Will jedné neděle seznámí s Marcusem. Je to divný kluk a ještě podivnější je jeho matka Fiona. Právě ten víkend, kdy poslala syna se sousedkou, se pokusí o sebevraždu, a tak se Will proti své vůli ocitne v roli záchranáře a vzápětí i pěstouna. Ten "spratek" se na něj překvapivě upnul, i když dobře ví, že Fiona u Willa nemá ani nejmenší šanci. Willovi to zpočátku není po chuti, že Marcus je jeho každodenním hostem. Ruší to jeho nicnedělání. Jenže pak se karta obrátí a Will toho malého nutně potřebuje, aby postupně začal chápat, že Marcus je jediná bytost, na které mu záleží.