A desperate film director who will do anything to get money to make his next film meets a transvestite who won the Britney Spears look-alike contest and decides to do a fake Britney Spears interview with him. A crazy and clever satire on the media and independent filmmaking.
A crazy story about a desperate film director who will do anything to get enough money to make his next film. The film director, Dude Schmitz (played by Mark Borchardt, one of the stars in American Movie by Chris Smith, screened in Karlovy Vary in 2000), gets an opportunity to earn some money when a local TV station hires him to do an interview with Britney Spears, the teenage pop idol. After an indiscreet question he is kicked out by the star’s manager, but he then meets a transvestite (and this is based on a true story) who won the Britney Spears look-alike contest. Schmitz decides to do a fake interview with him instead. The transvestite Robert Stevens agrees, if they promise to introduce him to the real Britney. The film is a clever satire on the media and independent filmmaking.