Lucebert, Time and Farewell
In their naive, yet highly charged expression, Lucebert’s drawings seemingly dictate the equally robust shape of Van der Keuken’s film, including its individuality. The gestures of this unusual painter set the expressive tempo of the director’s collage, brimming with colours, shapes and analogies.