Sergei Bodrov Jr´s directorial debut is a female variant of the cult film Brother in which he played the dauntless killer Danila Bagrov. The heroine “without fear or reproach” is thirteen-year-old Svyeta who is resolutely preparing for a career as a sniper. Unexpectedly, she has to take care of her despised eight-year-old sister Dina. Her father Alik, after being released from prison, is being blackmailed by his former gang who intend to kidnap Dina. As the threat to their lives increases, Svyeta takes Dina off to a rural settlement and finds the means for them to survive. The sisters gradually become dependent on each other and together must face a highly perilous situation. Their battles with the mafia and complex relationships with the police are set against the background of the bizarre world of modern rural Russia. Alik also tries to resolve his family’s predicament and finally, now with the financial means to do so, takes his family abroad. Svyeta, however, rejects this offer of an easy life in the West and returns to her grandmother and her preferred sniper’s existence. The Cottbus Film Festival is honoured to present Sisters, awarded the Ecumenical Jury Prize at Cottbus 2OOl, in the East of the West section Karlovy Vary IFF.