Režijní debut Sergeje Bodrova ml. je dívčí variantou kultovního Bratra, v němž ztělesnil neohroženého zabijáka Danilu Bagrova. Hrdinkou „bez bázně a hany“ je tu třináctiletá Světa, která se cílevědomě připravuje na kariéru snajperky. Neočekávaně se musí ujmout své nemilované nevlastní osmileté sestry Diny. Její otec Alik je totiž po propuštění z vězení vydírán bývalými kumpány a ve hře je Dinin únos. Před stupňujícím se ohrožením Světa na vlastní pěst odveze Dinu do chatové osady a vynalézavě tam organizuje jejich přežití. Sestry k sobě postupně přilnou a svorně čelí situacím, v nichž jim jde opravdu o život. Kulisu jejich souboje s mafiány a složitých vztahů s policií tvoří bizarní svět dnešního ruského venkova. Průběžně se i Alik snaží o vyřešení situace a v závěru, patřičně finančně zajištěný, odváží ženu a Dinu do ciziny. Světa nabídku snadného života na Západě odmítne a vrací se k babičce a své snajperské zálibě. Pro Festival východoevropských filmů Chotěbuz je poctou, že film Sestry, který zde v roce 2OOl získal cenu Ekumenické poroty, je na karlovarském festivalu uváděn v sekci Na východ od Západu.