Anna is a divorced accountant employed by a large bank. She alone is bringing up her son, a student in mathematics and computer programming. Marci is a talented and sensitive boy who everyone agrees has a great future ahead of him. But he is not interested in pursuing a career since he is obsessed with finding his father and his place in life. What path is he to take? Is he to let himself be indulged by his devoted mother who looks on jealously as he searches for his father and contemplates the important decisions he has to make in life? Should he allow himself to be seduced by his beautiful fellow-student Elvira who will show him the sensual pleasures of life? Is he to become a criminal, breaking into the bank de-coding system in order that he can live a dangerous but affluent existence? Or should he follow the example of his teacher and become a scientist locked away in the library? And what of the example set by his own father, an alcoholic with sterile talent who may have guarded his freedom but has nothing to show for it? Perhaps he will find solace in the pure and devoted love of a ten-year-old gipsy girl called Juli, endowed with mystical abilities who, after her father sells her to him, considers herself his property and his wife. Marci is unable to identify with this archaic role, and that proves to be a fatal mistake…. The ever thickening mixture of relationships, where everyone is seeking something, and at the same time escaping from others who look for something in them, is blown apart by Juli, the only person in the film who seeks nothing.