Galloping Mind
Twins Pancho and Rasha, the children of a shadowy love triangle, found themselves separated and living with different families immediately after birth. Their paths cross once again twelve years later when both join a street gang and subconsciously realize they have a hidden bond. A movie about the desire for independence, whose attainment is impeded by life itself.
A nontraditional romance of three lonely souls whose dark passion results in the birth of a boy and girl. The twins are separated immediately after birth and their paths don’t cross again until they meet 12 years later during a robbery as perpetrator and victim. Attracted by a nebulous bond, they try to live together in spite of their fate. Yet the effort to free themselves from the web of lies and deceit that constituted their lives until now is likely taking a fatal risk. The film debut from Belgian choreographer and performer Wim Vandekeybus proceeds in the style of his distinctive poetic: intricate narratives full of animal longing and fateful betrayals, relayed in wide genre shots with a boldly choreographic mise-en-scène. The characters do not necessarily represent concrete, psychologically credible types, seeming far more like the essence of subconscious instincts. Nevertheless, the stylization of the story is absorbed spontaneously into the performances of professional actors and an authentic child gang.