Any friendship between a woman and two men almost always smacks of rivalry. But can the duel for the lady’s favor be a fair one when Ben is bound to a wheelchair and Christian is his new assistant? A mild tragicomedy from familiar Karlovy Vary guest Dietrich Brüggemann on the essence of true friendship and love.
How many days has Ben spent watching Annika from the balcony of his prefab apartment? Bitter and angry at the world, he drifts in resignation through days enlivened only by humiliating the assistants the community service agency began sending him after he ended up in a wheelchair. But when the carefree Christian becomes his latest right hand, their newfound adventures cast Ben’s life in a rosier hue. But what if their ensuing mutual attachment to Annika becomes a test of the friendship they have gained? In his second feature motion picture, Dietrich Brüggemann calls on the (admittedly) well-used love triangle shtick, but he does so with finesse and a punk-like chutzpah that updates the familiar model. The story’s brisk pace alternates dynamic action with poetic moments, the mood of the film fluidly shifting from humorous to thoughtful while the hesitant protagonists attempt to figure out what they really want. But first they have to find their place and be there for each other.