This Year in September
Sixteen-year-old Hanka and a slightly older student named Pavel are experiencing first love. It’s not always exclusively a time of enchantment and joy: their burgeoning relationship is marked by their timidity and a string of mutual misunderstandings brought on by the merest trifles. And the atmosphere of late summer in the Eastern-Bohemian town of Hradec Králové, where the film unfolds, serves as more than just a backdrop. The screening is accompanied by a reminiscence panel in connection with Frank Daniel Day.