My love for The Spirit of the Beehive has been constant since my first year of university in Johannesburg, when it was shown to me on VHS by my film-obsessed Spanish teacher. Víctor Erice's shimmering, amber-lit masterpiece is cinema’s most poetic study of childhood imagination, how it is moulded and how it in turn moulds us forever… Bringing it to Karlovy Vary is akin to sharing a dream space.