Jupiter’s Moon
Syrian refugee Aryan’s attempt to cross the Hungarian border becomes an ill-fated journey. He is shot several times by the police during the incident but no one could foresee the consequences. The young man gains the ability to levitate... While also pointing out the corruption of Hungarian society, Jupiter’s Moon provides a surreal, visually breathtaking gloss on the brutal reality of the current refugee crisis.
Syrian refugee Aryan’s attempt to cross the Hungarian border becomes an ill-fated journey. He is shot several times by the police during the incident, but no one could foresee the consequences: The young man gains the ability to levitate. His new powers set in motion a series of misfortunes in the world around him. Personal and systemic corruption, a loss of faith, and the insecurity of a constant lack of money lead a burnt-out police officer named László and corrupt Dr. Stern into ever more extreme situations as they drag the naïve Aryan down with them. “I wanted to adopt a cinematic language that reflected the chaos, the tension, and the pressure that I feel every day in Budapest... I didn’t want it to let up even for a second,” says director Kornél Mundruczó about his visually breathtaking work, which presents the harsh situation in contemporary Europe, not just through its storyline but also through a stylistic mixture of genres.