Europe is not only a perfectly bureaucratized secular society – in the rush for a quick solution to the ills plaguing civilization, the West is capable of accepting succor from any quarter. This intriguing observational documentary demonstrates that exorcism isn’t merely a curiosity of the pop-culture canon. The filmmaker’s project sprang from the statistical growth in the demand for exorcism in Italy, France, Spain, and the USA after the turn of the new millennium. For many, though numbering among the lukewarmest of believers, it offers hope of a return to the tradition of Catholic mysticism and demonology. Exorcism is considered by the participants as a last chance, the last refuge when everything secular and rational has failed. The director’s perceptive viewpoint portrays the existence of possession as a reality for the afflicted that is attended to by dedicated exorcists. There is no attempt whatsoever to cast a critical eye; the need to exorcise demons is respectfully interpreted as a social phenomenon, as a new form of therapy. The picture won the Orizzonti section at Venice.