A repugnant campaign of the forced Bulgarianization of ethnic Turks (1985) leads to their mass exodus in 1989. The circumstances of triggering ethnic hatred and its subsequent repercussions frame the story of a difficult rapprochement between a Bulgarian soldier named Ivan and Ajten, a Turkish teacher.