Nechutná kampaň násilného pobulharšťování etnických Turků (1985) vyústila v jejich masový exodus (1989). Okolnosti rozpoutání etnické zášti a následných konfliktů vymezují příběh nesnadného sblížení bulharského vojáka Ivana a turecké učitelky Ajten.