Last Days
Despite the fact that Gus Van Sant was inspired by the life of singer Kurt Cobain, his narrative goes beyond the description of a concrete individual to become a provocative statement of a talented individual´s relationship to his own life, to a role which was forced upon him, and to the freedom to do as he likes.