Přestože Gus Van Sant se inspiroval životním příběhem Kurta Cobaina, přesahuje jeho vyprávění popis konkrétního osudu. Stává se naléhavou, provokativní výpovědí o vztahu talentovaného jedince k jeho vlastnímu životu, k roli, která mu byla vnucena, a svobodě nakládat se sebou podle vlastní vůle.