Light Years
We’re on the set of the period film Zama by director Lucrecia Martel, where actors in Spanish colonisers’ wigs pull on cigarettes and are then, moments later, running away from menacing-looking Indians covered in war paint. Light Years offers a glimpse into the working methods of South America’s most prominent female filmmaker while, instead of the traditional peeks behind the scenes, it serves up a restrained, poetic observational piece.