Chahine’s masterpiece, and possibly the most influential, best-known of all Arab movies. A psychological drama about a man with disabilities who grows fixated on a sexually liberated soda seller at the central Cairo train station, Chahine’s Berlinale competition nominee was one of only two films where he directed himself in the leading role. The naturalistic dialogue, real settings and focus on the marginalized class have propelled various critics to liken it to Italian neorealism.