Mid90s
When thirteen-year-old Stevie comes across a group of older skateboarders, he immediately wants to join them. What more could a kid in the nineties want than to forget all his problems and head out for adventure? This coming-of-age story about a carefree, risk-filled adolescence is Jonah Hill’s directorial debut.
It’s summer, the scorching streets of Los Angeles are begging for adventure, and thirteen-year-old Stevie is desperately trying to find some friends to hang out with. One day, when he comes across a group of older skateboarders, he immediately wants to be like them. What more could a kid in the nineties want than to forget all his problems, throw himself at the world, and lose all concept of time? In this coming-of-age story about feeling carefree, taking risks and growing up too fast, respected actor Jonah Hill debuts as director with a nostalgic trip back to the age of analog, brought to life through the use of 16 mm film and an awesome period soundtrack.