tx-reverse
The sacred space of the motion-picture theatre is where the magic of cinematography unfolds time and again. The rapid sequence of film frames, which only capture a momentary fragment of the whole, creates the illusion of an uninterrupted continuum. Here the filmmakers reverse the relationship between time and space, drawing their viewers in as they experience each frame as an impression of the entire time while only seeing part of the filmed space.