The Lodge
Well-to-do psychologist Richard is ending his failed marriage and has taken charge of his two children. His fiancée, the young and beautiful Grace, is a former patient who miraculously escaped from a suicidal Christian cult. At first, Richard’s plan to foster friendship between his kids and his new partner during a weekend together in the mountains seems like a good idea. But then Richard is called away to work, and Grace is left alone with the kids in the snow-bound landscape where memories of her past come back to haunt her. This psychological drama, elegantly filmed by Yorgos Lanthimos’s cinematographer Thimios Bakatakis, is a cleverly contrived exploration of the boundaries between reality, memory, and madness.