Meteorite
A small group of men dressed in national costume move through a mountainous region dotted with meteorite craters. Monitored by the enigmatic voice of the narrator, they have come to perform an unusual ritual. These “bird men” have to die in order to create life and find the place where the sun rises. A contemplation of the cycle of life which borrows much from the stories of the origin of mankind, as told in Mesoamerican mythology.