Uprostřed horské krajiny zasypané krátery meteoritů se pohybuje skupinka mužů oblečených do lidových krojů. Pod dohledem tajemného hlasu vypravěče přišli provést neobvyklý rituál. „Ptačí muži“ musí zemřít, aby vytvořili život a našli místo, odkud vychází slunce. Kontemplace nad koloběhem života a smrti si zároveň půjčuje mnohé z příběhu o původu lidstva mezoamerické mytologie.