Patchwork
Chara’s family is everything to her, and yet she sometimes ponders a life without them. When she strikes up a hesitant friendship with a young girl, she is inexorably forced to confront a painful past and to answer a burning question: Is motherhood a natural state of boundless love and caring, or is it an ideal imposed by society?
Chara’s family is everything to her, and yet she sometimes ponders a life without them. But she is unable to describe her feelings of guilt and confusion until she strikes up a hesitant friendship with the daughter of her new boss. The shy and defiant Melina’s difficult life reminds Chara all too much of her own painful past, which she has been trying to forget. Petros Charalambous's psychological drama raises several provocative questions: What makes a woman a mother? And is motherhood a natural state of boundless love and caring, or is it an ideal imposed by society? A multilayered story of a woman struggling through moments of existential angst, as portrayed by the inimitable Angeliki Papoulia.