Stop-Zemlia
Sixteen-year-old introvert Masha only feels truly confident in the company of school friends Yana and Senia; outside the classroom she contemplates life and reflects upon herself, and daydreams about a guy in her class who she's in love with… Kateryna Gornostai draws the viewer into the microworld of pupils in their pre-graduation year and provides an authentic insight into one of the emotionally most intense periods of our lives. Stop-Zemlia won Best Feature Film in the Generation category at this year’s Berlinale.
Sixteen-year-old introvert Masha only feels truly confident in the company of school friends Yana and Senia; outside the classroom she contemplates life and herself, and daydreams about a guy in her class who she's in love with... With infinite mastery director Kateryna Gornostai draws the viewer into the microworld of the pre-graduation year, laying bare the dreams and apprehensions of young high-school students. This lyrically fragile film provides an insight into one of the emotionally most intense periods of our lives – a period of self-discovery often accompanied by a painful sense of misgiving and also by the gradual awareness of one’s own identity. Working closely with her young cast, the director achieved a high degree of authenticity, securing her Best Feature in the Generation category at this year’s Berlinale.