A Glitch in the Matrix
Is “I think, therefore I am” still a valid maxim? Or are we merely characters in an enormous simulation so sophisticated that we are unable to comprehend it? Who directs this simulation? The film explores aspects of the controversial simulation hypothesis, which the author Philip K. Dick explored in popular culture thirty years before The Matrix hit cinemas. Is our world an alternative reality like that depicted in The Man in the High Castle? Are we unconscious victims controlled by a technologically advanced intelligence? While Dick’s stories were inspired by his mystical experiences, for Elon Musk simulation theory is based purely on mathematical probability. What are some of us capable of doing in order to escape the Matrix?