Platí stále „Myslím, tedy jsem.“? Anebo jsme jen postavy v obrovské simulaci, která je tak propracovaná, že ji zatím nejsme schopni pochopit? A kdo tu simulaci režíruje? Snímek zkoumá aspekty kontroverzní simulační hypotézy, kterou v populární kultuře nadefinoval například spisovatel Philip K. Dick, a to více než třicet let před uvedením filmu Matrix. Je náš svět podobný alternativním realitám jako v Muži z Vysokého zámku, anebo jsme nevědomé oběti, ovládané technologicky nadřazenou inteligencí? Zatímco Dick vycházel ze svých mystických zážitků, pro Elona Muska je simulační teorie čistě výsledkem matematické pravděpodobnosti. Co jsou někteří z nás schopni udělat pro útěk z Matrixu?