The late Taiwanese’s masterwork is an epic tale charting the descent of a head-strong teenage boy from his seemingly orderly, middle-class life to juvenile delinquency. Set in Taipei in 1959, a decade after Mao’s communist party conquered Mainland China to render the independent Taiwan a hotbed for the raging cold war between the Chinese and the Americans, A Brighter Summer Day is an incessive study of displacement and loss of identity; a scorching coming-of-age story set against colossal political events; and an affectionate reverie of Yang’s teenhood – all laced with the director’s signature empathy. At 237 minutes, A Brighter Summer Day is by turns intimate and grand; violent and gentle; nostalgic and sober-minded; and a testament to the genius of one of cinema’s greatest luminaries.