Mistrovské dílo tchajwanského režiséra je epický příběh, mapující cestu svéhlavého mladého hrdiny od zdánlivě spořádaného života střední třídy až ke zločinu. Jasný letní den se odehrává v Tchaj-peji v roce 1959, deset let poté, co Maova komunistická strana dobyla pevninskou Čínu a učinila z nezávislého Tchaj-wanu ohnisko zuřící studené války mezi Čínou a Američany. Jde o strhující studii vykořeněnosti a ztráty identity, spalující příběh o dospívání na pozadí velkých politických událostí a zároveň citlivé přemítání nad Yangovým dospíváním; to vše je protkáno režisérovou typickou empatií. Snímek Jasný letní den v průběhu 237 minut předkládá střídavě intimní a velkolepé, násilné a jemné, nostalgické i střízlivé svědectví o genialitě jedné z největších filmových osobností.