A Woman Under the Influence
Cassavetes’ most storied film tells the tale of an oddball, volatile romance between a high-tempered construction worker and his fragile, mentally unstable wife. A Woman Under the Influence is Cassavetes at his most emotionally naked. A brave, challenging picture of two unique souls failing to meet the oppressive demands of their class.