Cassavetesův nejslavnější film vypráví příběh netradičního a nestálého vztahu vznětlivého stavebního dělníka a jeho křehké, citově labilní ženy. Žena pod vlivem představuje Cassavetese v jeho nejcitlivější podobě. Jde o odvážný a náročný snímek o dvou jedinečných osobnostech, které se nedokážou přizpůsobit omezujícím nárokům své společenské třídy.