The Phantom of the Convent
Widely considered the first great Mexican horror, this spine-chilling gothic tale revolves around a married couple and their best friend who get lost in the woods before taking shelter in a mysterious monastery. Habitually compared to Carl Theodor Dreyer and his Vampyr, Fernando de Fuentes induces a protracted sense of dread in this dream-like fable of guilt and dark desires.