The Cracks
Teresa is suffering from postnatal depression after the birth of her son. In an effort to find comfort elsewhere she temporarily moves back with her husband to her parents’ house. However, the young woman’s family home conjures up memories of a previous relationship and a past love that perhaps has yet to be extinguished. A perceptive film about the painful side of motherhood that can’t be alleviated even by the tender smile of a child.
Teresa is suffering from postnatal depression after the birth of her son. In an effort to find comfort elsewhere she temporarily moves back with her husband to her parents’ house. However, this decision doesn’t seem to have much effect on Teresa’s state of mind. What’s worse, the family home conjures up memories which perhaps should have remained hidden in a shoebox together with her other keepsakes. She now has to make a choice: either she tries to heal the cracks in her marriage, or she sets out to rekindle a love from her youth, leaving her sorrowful existence behind her. In The Cracks Polish director Magdalena Gajewska perceptively explores the reverse side of motherhood and its painful wounds that even a child’s tender smile can’t soothe, and which we are still afraid to speak of out loud.